تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۷۴۲۷
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۰|برنت ۷۹ دلار و ۴۵ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۰|برنت ۷۹ دلار و ۴۵ سنت شد
‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۰۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت که به پایین‌ترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسیده بود، به خاطر افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، پایتخت لبنان افزایش یافت. اما نگرانی در مورد تقاضا در چین همچنان ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۰۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۹ سنت معادل ۱.۱۹ درصد افزایش، ۷۵ دلار و ۶۲ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۱.۴ درصد در روز سه‌شنبه کاهش قیمت داشتند و تا کمترین رقم طی ۷ هفته گذشته پایین آمدند.

تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفته و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند یکی از مقامات ارشد حزب‌الله را در حمله هوایی به بیروت در روز سه‌شنبه به شهادت رسانده است. این رژیم ادعا می‌کند این حمله به تلافی حمله موشکی حزب الله صورت گرفته است.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان علیرغم تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا و مقامات سازمان ملل برای جلوگیری از تشدید جنگ در خاورمیانه انجام شده است.

نفت برنت و نفت آمریکا هر دو بزرگ‌ترین کاهش قیمت ماهانه را از ۲۰۲۳ در ماه ژوئیه تجربه می‌کنند.

ادامه نگرانی در مورد دورنمای تقاضا در چین، خوشبینی نسبت به آتش‌بس در غزه و انتظار حفظ سیاست اوپک پلاس برای افزایش تولید از ماه اکتبر در اجلاس این هفته، از عوامل پایین آمدن قیمت نفت بوده است.

وزرای ارشد سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه اجلاس مشترک وزارتی را بصورت آنلاین برگزار خواهند کرد.

انتظار می‌رود این ائتلاف قرارداد فعلی کاهش تولید را حفظ کرده و طبق توافق قبلی، از ماه اکتبر تولید خود را افزایش دهد.

کند شدن رشد تقاضا برای سوخت در چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا و یکی از بزرگ‌ترین عوامل موثر در رشد تقاضای جهانی، بر بازار‌های نفت تاثیر گذاشته است.

چین اطلاعات رسمی مربوط به شاخص مدیران خرید را در روز چهارشنبه منتشر می‌کند که احتمالاً حاکی از کاهش فعالیت تولیدی در این کشور در ژوئیه برای سومین ماه پیاپی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین